Merk | Suzuki |
Model | GSX-R1000 MotoGP |
Bouwjaar | 2021 |
Categorie | SuperSport |
|
Motor |
4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, viercilinder in lijn |
Boring x slag |
76mm x 55.1mm |
Cilinderinhoud | 999cc |
Compressieverhouding |
13.2 : 1 |
Kleppen per cilinder |
4, DOHC |
Brandstoftoevoer |
Injectie (2 injectoren per cilinder), 4 x 44mm, 3 mappings |
Ontsteking |
electrisch |
Vermogen |
202pk 148.6kW @ 13.200tpm |
Maximaal koppel |
117.6Nm @ 10.800tpm |
Versnellingen |
6, constant mesh |
Koppeling |
Natte meervoudige platen, anti hop |
|
Eindoverbrenging |
ketting |
Starter |
electrisch |
Frame |
twin-spar aluminium brugframe |
Ophanging voor |
Showa Upside-down telescopische BFF (Balance Free Fork) voorvork, schroefveren, veervoorspanning volledig instelbaar,in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 125 mm |
Ophanging achter |
Swingarm, oliegevulde schokdemper, Showa, schroefveer,veervoorspanning volledig instelbaar,in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 130 mm |
Balhoofdhoek/naloop |
23.2° / 95mm |
Remmen voor |
zwevende geperforeerde dubbele 320 mm schijven, Brembo radiaal gemonteerd, monoblock 5 zuiger remklauwen |
Remmen achter |
enkele 220 mm schijf, Nissin eenzuigerremklauw |
Banden voor |
120/70 ZR17 Bridgestone Racing Street RS11 |
Banden achter |
190/55 ZR17 Bridgestone Racing Street RS11 |
Lengte |
2.075mm |
Breedte |
705mm |
Hoogte |
1.145mm |
Zithoogte |
825mm |
Wielbasis |
1.420mm |
Grondspeling |
130mm |
Drooggewicht |
203 (rijklaar)Kg |
Abs |
ja |
Inhoud brandstoftank |
16 Liter |
|
Benodigd rijbewijs |
A |
Leverbare kleuren |
zilvergrijs met blauw, matzwart, zwart/oranje striping |
Opmerkingen |
De kleurencombinatie van de eerste Suzuki waarmee Suzuki deelnam aan motorraces: zilvergrijs met blauw. Ter ere van het honderdjarig bestaan van Suzuki kwamen die kleuren dit jaar terug op de MotoGP™-motoren van Álex Rins en Joan Mir. Na de race in Valencia zijn het ook de kampioenskleuren van 2020, toen Joan Mir gekroond werd tot kampioen en Team Suzuki Ecstar als beste team. Met zijn 202 pk sterke 999,8 cc viercilinder, variabele kleptiming, variabele inlaatkelken, Motion Track TCS met 10 standen, Launch Control, Quickshifter, Ride-by-Wire en een variabele SET-alpha uitlaatspruitstuk-configuratie, is het niet alleen de allersterkste GSX-R die er ooit is gemaakt, maar ook de meest geavanceerde. Het blijft niet enkel bij nieuwe kleuren, de GSX-R1000R krijgt ook een aantal technische updates. Zo beschikt de motor nu over een zwarte uitlaat, verstelbare swingarm, met staal omvlochten remleidingen ook krijgt hij Bridgestone Racing Street RS11-banden die de rij-eigenschappen nog verder verbeteren. |
Importeur |
Nimag BV |