Suzuki GSX-S1000 (2021)

Specificaties en afbeeldingen

Specificaties
Merk Suzuki
Model GSX-S1000
Bouwjaar 2021
Categorie Sport
Motor 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, viercilinder in lijn
Boring x slag 73.4mm x 59mm
Cilinderinhoud 999cc
Compressieverhouding 12.1 : 1
Kleppen per cilinder 4, DOHC
Brandstoftoevoer Injectie (2 injectoren per cilinder)
Ontsteking electrisch
Vermogen 152pk 112kW @ 11.000tpm
Maximaal koppel 106Nm @ 9.250tpm
Versnellingen 6, traps constant mesh
Koppeling Natte meervoudige platen, anti hop
Eindoverbrenging ketting
Starter electrisch
Frame ultrastijf twin-spar aluminium frame
Ophanging voor Handmatig verstelbare KYB 43mm Upside-down telescopische voorvork, schroefveren, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 125 mm
Ophanging achter aluminium swingarm, oliegevulde schokdemper, Showa, schroefveer,veervoorspanning volledig instelbaar,in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 130 mm
Balhoofdhoek/naloop 25° / 100mm
Remmen voor dubbele schijven,310mm, Brembo radiaal gemonteerd, monoblock 4 zuiger remklauwen
Remmen achter enkele 220 mm schijf, eenzuigerremklauw
Banden voor 120/70ZR17 M/C (58W) Dunlop Roadsport 2
Banden achter 190/50ZR17M/C (73W) Dunlop Roadsport 2
Lengte 2.115mm
Breedte 810mm
Hoogte 1.080mm
Zithoogte 810mm
Wielbasis 1.460mm
Grondspeling 140mm
Drooggewicht 209 (rijklaar)Kg
Abs ja
Inhoud brandstoftank 19 Liter
25kW versie nee
Benodigd rijbewijs A
Leverbare kleuren Metallic Triton Blue, Glass Matte Mechanical Grey, Glass Sparke Black
Opmerkingen Suzuki heeft de GSX-S1000 voor modeljaar 2021 letterlijk op alle fronten aangepast, verbeterd en aangescherpt, allemaal met nog meer focus op de rijder. De motorfiets oogt agressiever, meer gedrongen en de nadruk ligt nog meer op de voorkant, een echte aanvalshouding. Suzuki past rondom LED-verlichting toe. De GSX-S1000 is uitgerust met een uitgebreid elektronicapakket, zoals Suzuki Easy Start System, ABS, Low RPM Assist en een Suzuki Drive Mode Selector (SDMS). Dit laatste systeem bestaat uit drie standen die stuk voor stuk het karakter en de prestaties van de motor beïnvloeden, zodat onder alle omstandigheden (circuit, gladde ondergrond of toeren) de juiste rijmodus gekozen kan worden. Het Suzuki Traction Control System (STCS) heeft 5 standen en kan ook volledig uit. Een bi-directional quickshifter – ook uitschakelbaar - maakt het feest voor de rijder compleet en maakt razendsnel op- en terugschakelen mogelijk zonder gebruik te hoeven maken van de koppeling. Suzuki heeft zich tijdens de ontwikkeling van de GSX-S1000 sterk gericht op het comfort en gebruiksgemak van de rijder. De zitpositie is bijvoorbeeld verder verbeterd, onder meer door toepassing van een 23 mm breder stuur. Een nieuw zadeldesign verbetert het comfort. De zithoogte komt uit op 810 mm. Door een grotere 19 liter tank kan de rijder nog langere afstanden afleggen. Suzuki heeft ook gelet op de kleinste details. Zelfs de startsleutel is voorzien van een opvallend GSX-S-logo zodat de machine starten elke keer bijzonder is.
Importeur Nimag BV Vianen