Merk | Suzuki |
Model | GSX 1300R Hayabusa |
Bouwjaar | 2021 |
Categorie | SuperSport |
|
Motor |
4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, viercilinder in lijn |
Boring x slag |
81.0mm x 65.0mm |
Cilinderinhoud | 1.340cc |
Compressieverhouding |
12.5 : 1 |
Kleppen per cilinder |
4, DOHC |
Brandstoftoevoer |
Benzine-injectie |
Ontsteking |
electronisch |
Vermogen |
190pk 140kW @ 9.700tpm |
Maximaal koppel |
150Nm @ 7.000tpm |
Versnellingen |
6, constant mesh |
Koppeling |
hydraulisch bediende back-torque-limiter-koppeling |
|
Eindoverbrenging |
ketting |
Starter |
electrisch |
Frame |
lichtmetalen twin-spar frame |
Ophanging voor |
volledig verstelbare 43mm KYB upside-down voorvork , oliegevulde schokdempers, veervoorspanning volledig instelbaar, ingaande demping 13-voudig instelbaar, uitgaande demping 14-voudig instelbaar, veerweg 120 mm |
Ophanging achter |
KYB schokdemper S wingarm, schroefveren, gas/oliegevulde schokdempers, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping, 22-voudig instelbaar, veerweg 140 mm |
Balhoofdhoek/naloop |
23° / 90mm |
Remmen voor |
dubbele remschijf met ABS, 310 mm, Brembo Stylema®, 4-zuiger, vierzuigerremklauwen, radiaal gemonteerd |
Remmen achter |
enkele remschijf met ABS, Nissin, 320 mm |
Banden voor |
120/70ZR17M/C (58W), tubeless, Bridgestone Battlax Hypersport S22 |
Banden achter |
190/50ZR17M/C (73W), tubeless, Bridgestone Battlax Hypersport S22 |
Lengte |
2.180mm |
Breedte |
735mm |
Hoogte |
1.165mm |
Zithoogte |
800mm |
Wielbasis |
1.480mm |
Grondspeling |
125mm |
Drooggewicht |
264 (rijklaar)Kg |
Abs |
ja |
Inhoud brandstoftank |
20 Liter |
|
25kW versie |
nee |
Benodigd rijbewijs |
A |
Leverbare kleuren |
Glass Sparkle Black in combinatie met Candy Burnt Gold, Metallic Mat Sword Silver in combinatie met Candy Daring Red en Pearl Brilliant White in combinatie met Metallic Mat Stellar Blue |
Opmerkingen |
Ondanks dat zijn voorganger met 145 kW (197 pk) krachtiger was, zijn de prestaties verbeterd en met name bij lage en middelhoge toeren. Sprintte de vorige Hayabusa in 3,4 seconden naar 100 km/h, doet de nieuwe het twee tienden sneller, in 3,2 seconden. De topsnelheid blijft al sinds 2001 gelijk: 299 km/h. Als ultieme sportmotor van Suzuki, beschikt de Hayabusa over de modernste techniek. Zo maakt hij gebruik van de nieuwste en meest geavanceerde versie van het Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.). Ook het Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-α) met verschillende rijmodi maakt onderdeel het van het pakket aan assistentiesystemen. SDMS-α beschikt over drie door Suzuki voorgeprogrammeerde standen en drie standen waarbij de gebruiker alle instellingen kan wijzigen. Verder met Ride-by-wire, elektronische gasbediening, Suzuki Easy Start System , Active Speed Limiter, Low RPM Assist, Cruise control, Launch control (drie standen)
, Motion Track Brake System Combined Brake System, Hill Hold Control System en Slope Dependent Control System.
|
Importeur |
Nimag BV Vianen |