Nieuwe 2022 Yamaha XSR900 met ode aan het Deltabox frame

Geschreven op: 03 November 2021 11:30
Laatste wijziging: -

Voor 2022 wordt de XSR900 aangedreven door een krachtigere 889 cc CP3-motor met grotere capaciteit die een sterker, lineair koppel produceert voor een uitstekende acceleratie. Vergeleken met de vorige motor heeft de nieuwe motor een 3 mm langere slag voor een extra 43 cc. Het Quick Shift Systeem (QSS) van de XSR900 tilt de prestaties naar een hoger niveau: voor een optimale acceleratie kan de motorrijder nu volgas zonder koppeling opschakelen, maar ook koppelingsloos terugschakelen, waardoor de stabiliteit met name bij het ingaan van een bocht sterk wordt verbeterd. De brandstoftank van de XSR900 is geïnspireerd op Yamaha's Grand Prix-wegracers uit de jaren 80 en is voorzien van luchtinlaten aan de voorkant die niet alleen de motorefficiëntie verbeteren, maar ook bij hogere snelheden het krachtige galmende geluid van de inlaat naar de motorrijder overbrengen. Verder met LED-verlichting, cruisecontrol en A&S-koppeling, Traction Control (TCS), Slide Control (SCS), Brake Control (BC) en Front Lift Control (LIF).

Bron: www.yamaha-motor.eu